Τρεχάτε ποδαράκια μου! Αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών…

26

Αν σας προβληματίζει το θέμα της μετακίνησης λόγω της τιμής της βενζίνης, αν έχετε στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ακούστε τα κακά μαντάτα: αυξήσεις μέχρι και 25% στα εισιτήρια.

θα περιμέναμε -λόγω της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας όλο και μεγαλύτερου μέρους των πολιτών να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο- τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών τουλάχιστον να μην αυξηθούν. Την ώρα που η τιμή της βενζίνης είναι στα ύψη και πολίτες καταθέτουν πινακίδες, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στα τέλη κυκλοφορίας, ένα κοινωνικό αγαθό (και οικολογικό, να μην το ξεχνάμε), όπως οι αστικές συγκοινωνίες, γίνεται… είδος πολυτελείας.

Σχεδιάζονται αυξήσεις, με αποτέλεσμα η επιβίβαση σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και 25% ακριβότερα. Αν αναρωτιέστε για την αιτιολογία, σας ενημερώνουμε ότι και για αυτή την απόφαση ευθύνεται η μνημονιακή πολιτική. Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) υποχρεούται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 με βάση το δεύτερο Μνημόνιο να διαμορφώσει ανάλογα τις τιμές των εισιτηρίων.

Φωτιά στα εισιτήρια!

Συγκεκριμένα, από 1,40 που είναι η τιμή του εισιτηρίου για όλα τα μέσα μεταφοράς διαμορφώνεται σε 1,75 ευρώ!

Την ίδια στιγμή, από 1,20 που στοιχίζει σήμερα το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ πηγαίνει στο 1,50 ευρώ.

Ωστόσο, αυξήσεις αναμένεται να σημειωθούν και στα μειωμένα εισιτήρια (φοιτητών, πολύτεκνων, κ.ά.) από 0,75 σε 0,90 ευρώ.

Την «ανηφόρα» τραβάει και η τιμή του εισιτηρίου για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.

Νεκροταφεία λεωφορείων τα αμαξοστάσια

Έχει σημασία επίσης να τονίσουμε ότι, τη στιγμή που σχεδιάζονται αυτές οι αυξήσεις, οι αστικές συγκοινωνίες… ασθενούν. Στα αμαξοστάσια είναι παροπλισμένο το 1/3 του στόλου των λεωφορείων, λόγω έλλειψης ελαστικών και ανταλλακτικών για την επισκευή και τη συντήρηση. Από τα 2.152 λεωφορεία της Αθήνας τα 700 είναι αδύνατον να κινηθούν. Σύμφωνα με τους τεχνικούς, τα 300 έχουν βλάβη και από τα άλλα 400 λείπουν τα ελαστικά. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν επίσης ότι έχει κοπεί η χρηματοδότηση για τη δημόσια συγκοινωνία.

πηγή: left.gr