Οι διοικήσεις κάποιων ΥΠΕ και Νοσοκομείων θέτουν εμπόδια στην παράταση θητείας του επικουρικού προσωπικού

empodio

Με το άρθρο 52 του νόμου 4410/2016 (δείτε ΕΔΩ) η κυβέρνηση έδωσε παράταση θητείας ως 30/9/2017 στο επικουρικό προσωπικό των Νοσοκομείων (ιατροί και λοιπό προσωπικό).

Για τους επικουρικούς ιατρούς η ψηφισθείσα από τη Βουλή νομοθετική ρύθμιση αναφέρει:

α. Η παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4272/2014 (Α΄ 145),όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Δύναται να παραταθεί η θητεία των υπηρετούντων σε φορείς παροχής υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.) κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου επικουρικών ιατρών, η οποία λήγει στις 30.9.2016, για ένα έτος, ήτοι μέχρι τις 30.9.2017, εάν η θέση δεν έχει προκηρυχθεί, υπό την προϋπόθεση να υπάρχει ανάλογη πίστωση στον προϋπολογισμό του νοσοκομείου ή της οικείας Δ.Υ.Πε.».

Για το λοιπό προσωπικό (νοσηλευτικό, τεχνολόγους εργασητρίων, διοικητικούς και τεχνικούς) η νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε και ισχύει αναφέρει: 

.β. Το πρώτο εδάφιο της πρώτης υποπαραγράφου της παραγράφου 3 του άρθρου 39 του ν. 4320/2015 αντικαθίσταται ως εξής:
«Παρατείνεται μέχρι τις 30.9.2017 η θητεία του επικουρικού προσωπικού της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3329/2005 (Α΄ 81), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41), που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος σε φορείς Παροχής υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.)».

Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η νομοθετική ρύθμιση για την παράταση της θητείας των επικουρικών ιατρών είναι δυνητική (αναφέρει «δύναται να παραταθεί εάν η θέση δεν έχει προκηρυχθεί, υπό την προϋπόθεση να υπάρχει ανάλογη πίστωση στον προϋπολογισμό του νοσοκομείου ή της οικείας Δ.Υ.Πε» ενώ για το επικουρικό λοιπό προσωπικό είναι υποχρεωτική (αναφέρει «παρατείνεται» χωρίς να βάζει όρους και προϋποθέσεις»).

Παρά τα παραπάνω, σε κάποιες ΔΥΠΕ και σε κάποια Νοσοκομεία της χώρας γίνεται παρερμηνεία των σχετικών διατάξεων και οι διοικήσεις εμφανίζονται διστακτικές ή αρνητικές στο να ανανεώσουν τη θητεία επικουρικών υπαλλήλων λοιπού προσωπικού με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν κονδύλια. Όμως ο νόμος είναι σαφής, αφού για το επικουρικό λοιπό προσωπικό αναφέρει «παρατείνεται η θητεία» χωρίς να θέτει καμιά προϋπόθεση. Συνεπώς η μη παράταση της θητείας του υπηρετούντος επικουρικού λοιπού προσωπικού αποτελεί παράνομη ενέργεια, ενώ η μη επάρκεια κονδυλίων στους σχετικούς ΚΑΕ πρέπει αναγκαστικά να διορθωθεί με σχετική τροποποίηση του προϋπολογισμού.

Όμως και στην περίπτωση των επικουρικών ιατρών, τη στιγμή που τα Νοσοκομεία όλης της χώρας έχουν τόσο μεγάλες ελλείψεις, οι διοικήσεις των Νοσοκομείων και των ΥΠΕ πρέπει να φροντίσουν ώστε να γίνουν οι σχετικές τροποιήσεις στους προϋπολογισμούς και να ανανεωθεί η θητεία όλων των επικουρικών ιατρών.

Τα εμπόδια που θέτουν στις παρατάσεις της θητείας του επικουρικού προσωπικού οι διοικήσεις κάποιων ΥΠΕ και κάποιων Νοσοκομείων έρχονται σε πλήρη αντιδιαστολή με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας που συχνά αναφέρει ως ένα από τα επιτεύγματα της τη νέα παράτση στις θητείες του επικουρικού προσωπικού το οποίο σύμφωνα με τις αναφορές των υπουργών προσεγγίζει τα 1000 άτομα.

Δεν είναι λοιπόν δυνατόν από τη μια οι υπουργοί να προβάλλουν ότι παρέτειναν τη θητεία των επικουρικών και από την άλλη οι διοικήσεις των ΥΠΕ και των Νοσοκομείων να βάζουν εμπόδια στις παρατάσεις.

Ο υπουργός υγείας Ανδρέας Ξανθός θα πρέπει να παρέμβει άμεσα ώστε να διασφαλιστεί η παράταση της θητείας όλου του επικουρικού προσωπικού (ιατρών και λοιπού προσωπικού) που υπηρετεί στα Νοσοκομεία, που έχουν τόσο πολύ ανάγκη αυτό το προσωπικό!