αναδημοσίευση από το workersnews.gr
Η σύσκεψη που καλεί η ΑΔΕΔΥ για το ζήτημα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της αμφισβήτησης της σταθερής εργασίας στο Δημόσιο πραγματοποιείται με καθυστέρηση, καθώς η κυβέρνηση έχει ήδη ανοίξει τη συζήτηση για την άρση της μονιμότητας, ενώ ταυτόχρονα χιλιάδες εργαζόμενοι που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες συνεχίζουν να εργάζονται με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Την ίδια στιγμή, η εργασιακή ομηρία συνεχίζεται μέσω των συνεχών ανανεώσεων συμβάσεων, ενώ σε άλλες περιπτώσεις συμβασιούχοι οδηγούνται στην απόλυση, παρά το γεγονός ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των δημόσιων υπηρεσιών. Το ζήτημα της μονιμότητας και το ζήτημα των συμβασιούχων αποτελούν δύο όψεις της ίδιας πολιτικής, η οποία από τη μία αμφισβητεί τη σταθερή εργασία και από την άλλη διατηρεί ή και διευρύνει την εργασιακή ανασφάλεια και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στο Δημόσιο, συρρικνώνοντας τα εργασιακά δικαιώματα.
Η ανάγκη για έγκαιρη και συντονισμένη αγωνιστική απάντηση είχε αναδειχθεί ήδη από την περίοδο που οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ βρίσκονταν σε κινητοποιήσεις, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός ευρύτερου μετώπου αγώνα σε ολόκληρο το Δημόσιο. Εκείνη ακριβώς ήταν η στιγμή που η ΑΔΕΔΥ όφειλε να αναλάβει πρωτοβουλίες για τον συντονισμό των συνδικαλιστικών σωματείων και των Ομοσπονδιών και την κλιμάκωση του αγώνα γύρω από τα αιτήματα της υπεράσπισης της μονιμότητας, της μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους τους συμβασιούχους και της στελέχωσης των δημόσιων υπηρεσιών. Τόσο η ΕΑΣ στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ όσο και το workersnews.gr είχαν επισημάνει με παρεμβάσεις και δημοσιεύματα ότι η ΑΔΕΔΥ έπρεπε να πάρει έγκαιρα πρωτοβουλίες και να καταθέσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο αγώνα.
Δυστυχώς, εκείνη η δυνατότητα δεν αξιοποιήθηκε και πολύτιμος χρόνος χάθηκε. Ακόμα και σήμερα, η ΑΔΕΔΥ καλεί σε σύσκεψη για την οργάνωση δράσεων και κινητοποιήσεων, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει διατυπώσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο αγώνα, με στόχους, χρονοδιάγραμμα και κλιμάκωση, πάνω στο οποίο οι Ομοσπονδίες θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και να συμβάλουν δημιουργικά.
Οι εργαζόμενοι χρειάζονται έναν οργανωμένο, μακρόπνοο και ενωτικό αγώνα που θα συνδέει την υπεράσπιση της μονιμότητας με τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων, τη διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους και την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών. Αυτό που απαιτείται είναι σχέδιο, συντονισμός και κλιμάκωση με διάρκεια και προοπτική νίκης, όχι αποσπασματικές κινήσεις και συνδικαλιστικά πυροτεχνήματα χωρίς συνέχεια.
Δείτε το κάλεσμα για σύσκεψη της ΑΔΕΔΥ:
Τα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2026
ώρα 10:00 π.μ., αίθουσα ΤΕΕ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., υλοποιώντας σχετική απόφαση, καλεί σε σύσκεψη τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ομοσπονδιών (που βρίσκονται στην Αττική) τη Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2026, ώρα 10:00π.μ., στην αίθουσα του ΤΕΕ (Νίκης 4), προκειμένου να συζητήσουμε για την οργάνωση δράσεων και κινητοποιήσεων ενάντια στην επιδιωκόμενη από την κυβέρνηση άρση της μονιμότητας, για τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την απαίτηση στελέχωσης των υπηρεσιών, «μονιμοποίησης» των συμβασιούχων και κάλυψης των κοινωνικών αναγκών.
Θεωρούμε ότι η συμμετοχή πρέπει να είναι ανάλογη του αγώνα που πρέπει να αναπτύξουμε για τα αιτήματα αυτά.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.ΕΡΓΑ












